Zveřejnění zápisů z jednání výborů
OTÁZKA: Je možné na webových stránkách zveřejňovat, při zachování ochrany osobních údajů, zápisy z jednání výborů zastupitelstva města? Musí o takovémto zveřejňování rozhodnout zastupitelstvo města?
ODPOVĚĎ: Za uvedených podmínek lze zápisy uveřejňovat, pokud tak činí sama obec, je to projevem dobré praxe v oblasti otevřenosti.
Kupříkladu na webu Prahy 6 najdete pravidleně zveřjňované zápisy jednání větší části komisí a výborů (viz http://www.praha6.cz/komise_zapisy.html; nezveřejňují se zejména ty, v jejichž zápisech zcela převažují chráněné osobní údaje, které by stejně musely být odstraněny).
O zveřejňování nemusí rozhodnout zastupitelstvo. Pokud jde o oprávněnost takového zveřejnění z hlediska přístupu k informacím, nemá zastupitelstvo k takovému rozhodnutí žádnou kompetenci, tedy nebylo by například oprávněno takové zveřejnění zakázat.
O zveřejňování na vlastním webu obce, ale spíše ve smyslu jako o každém jiném úkonu či postupu obce v samostatné působnosti, který není vyhrazen zastupitelstvu, by měla rozhodnout rada či starosta, pokud není takový úkon delegován pracovním či organizačním řádem na někoho jiného, například na tajemníka.
O zveřejňování na jiném webu nemůže obec rozhodovat.
Pokud jde o usnesení výboru, který získal občan obce dle zákona o obcích, pak na takového občana přechází povinnost chránit osobní údaje. Při zveřejnění by je musel anonymizovat.
Pokud jde o zápisy či usnesení předané veřejnosti zejména dle InfZ, bylo již povinností předávávající obce zajistit ochranu osobních údajů. Odpovědnost za případné neoprávněné zveřejnění tak bude společná.