Audity
Audit otevřenosti úřadu - základní - od 60 000,- Kč
Tento audit zahrnuje:
- povinné informace podle zákona 106/1999 Sb - jejich zveřejňování a dostupnost.
- doporučení k odstranění protiprávního stavu v oblasti povinných informací
- další dobrovolně zveřejňované informace - jejich struktura a dostupnost,
- srovnání s databází dalších 170 obcí a krajů,
- vyřizování žádostí o informace, doporučení ke správnému postupu vyřizování žádostí,
- informace poskytované ve vlastních sdělovacích prostředcích (web, zpravodaj) - vyváženost, objektivita, pravidla vydávání.
Audit otevřenosti úřadu - rozšířený (včetně vnitřních procesů) - od 85 000,- Kč
Tento audit zahrnuje:
- položky Základního auditu, doplněné navíc o tyto položky:
- posouzení vnitřních předpisů pro vyřizování žádostí o informace,
- zveřejňování informací na webu včetně ochrany osobních údajů,
- informační podpora členů zastupitelstva.
- elektronické dotazníkové šetření zaměstnanců/kyň úřadu (anonymní šetření postojů k otevřenosti, problémových situací, znalostí, získání podnětů).
Výstupem auditu je písemná zpráva hodnotící aktuální stav otevřenosti úřadu, respektive poskytování informací občanům a případně možnosti a doporučení pro řešení zjištěných nedostatků.
Podkladem auditu jsou webové stránky, radniční sdělovací prostředky, korespondence k vyřizování žádostí o informace, případně (rozšířená verze) interní předpisy a dotazníkové šetření. Audit trvá obvykle 4 - 6 týdnů podle množství a dostupnosti podkladů. Ze strany zadavatele požadujeme přístupné webové stránky, poskytnutí určených dokumentů v elektronické nebo listinné podobě, nejsou-li dostupné na webových stránkách zadavatele (například žádosti o informace a jejich vyřízení). Audit nevyžaduje přítomnost zástupců Otevřené společnosti, o.p.s. (projekt Otevřete.cz) v prostorách úřadu, nezatěžuje úředníky a úřednice (vyjma případného vyplnění elektronického dotazníku).
Audit radničního / krajského periodika - od 20 000,-Kč
Tento audit zahrnuje:
- Vyhodnocení obsažnosti a vyváženosti radničních/krajských periodik,
- srovnání podle jednotlivých parametrů s dalšími periodiky v databázi (cca 100 periodik obcí a krajů),
- srovnání ekonomické nákladnosti vydávání,
- doporučení k opatřením v redakční politice a řízení periodika,
- popřípadě vyhodnocení dalších médií (web, kabelová TV).
Výstupem auditu je písemná zpráva hodnotící aktuální stav radničních sdělovacích prostředků, která obsahuje i doporučení pro řešení případných nedostatků.
Podkladem auditu jsou webové stránky a radniční sdělovací prostředky. Audit trvá obvykle 3 - 4 týdny podle množství a dostupnosti podkladů. Ze strany zadavatele požadujeme přístupné webové stránky a v elektronické nebo listinné podobě radniční/krajská média. Audit nevyžaduje přítomnost zástupců Otevřené společnosti, o.p.s. (projekt Otevřete.cz) v prostorách úřadu, nezatěžuje úředníky a úřednice .
Otevřená společnost o.p.s. má v této oblasti dlouholetou zkušenost a Audit otevřenosti úřadu je jedním z nástrojů k její podpoře. Při auditu využíváme rozsáhlé srovnávací databáze a statistiky.